A Mikrovoks-EDtR szoftver teljes funkciólistája

Az alábbi felsorolásban a Mikrovoks-EDtR rendszer összes funkciója, működési jellemzője, tulajdonsága olvasható végig.

Telepítés, elérhetőség, kezelőfelület

  • Egyszerű szoftver telepítés, amelyet csak egyetlen számítógépen (egy szerveren) kell elvégezni. Egyszerű, egykattintásos frissítési lehetőség az interneten keresztül.
  • Böngészőből használható szoftver, így a munkaállomásokon nincs szükség külön szoftver telepítésére. Adott esetben lehetőség van arra is, hogy a képviselők, felhasználók akár otthonról is hozzáférjenek a szoftverhez és használhassák azt.
  • Több szervezet (pl. önkormányzat, hivatal, intézmény) kezelésének lehetősége, amelyek 100%-osan el vannak szeparálva egymástól. Ideális megoldás kistérségek, körjegyzőségek számára, mivel csak egy szerver üzemeltetésére van szükség, amire a Mikrovoks-EDtR fel van telepítve, és az egyes önkormányzatok interneten keresztül férhetnek hozzá a szoftverhez (internetes böngészővel).
  • Átlátható, egységes kezelőfelület.
  • Beépített villámtanfolyamok, amelyek interaktív módon vezetik végig az új felhasználókat a szoftver egyes funkcióin.

Adminisztráció, jogosultságok

  • Külön adminisztrációs felület rendszer szinten (legfelsőbb jog), illetve szervezeti (pl. önkormányzati) szinten.
  • Döntéshozók (testületek, bizottságok, stb.) és azok taglistájának rögzítése.
  • Szerepkör alapú, többszintű, részletes jogosultsági rendszer. A jogosultságok kiosztása döntéshozónként is lehetséges, így korlátozni lehet, hogy ki milyen döntéshozó adataihoz férhet hozzá, milyen módon.
  • Törzsadattárak, amelyek a szoftver telepítésekor már fel vannak töltve alap adatokkal, de ezek szabadon módosíthatók, törölhetők, illetve a törzsadattárak bővíthetők. Ilyen törzsadattár például a döntés típusok (határozat, rendelet, javaslat, stb.), szöveges határidők (folyamatos, értelem szerint, stb.), döntés kategóriák (adóügyek, városfejlesztési ügyek, stb.)
  • A törzsadattárak (jogosultságtól függően) menet közben is bővíthetőek. Ha valaki éppen egy új döntést rögzít a rendszerben, és olyan kategóriába szeretné sorolni, ami eddig még nem létezett, akkor helyben bővíteni tudja a törzsadattárat anélkül, hogy meg kellene szakítania a döntés rögzítését.
  • A programba való sikeres bejelentkezések és sikertelen bejelentkezési kísérletek naplójának megtekintési lehetősége.
  • Rendszergazdai üzenet küldési lehetőség minden bejelentkezett felhasználó részére (hasznos például karbantartás előtt kérni a felhasználókat, hogy függesszék fel a munkát).

Döntések nyilvántartása, publikálása

  • Döntések rögzítési lehetősége. Tárolható adatok az alap adatok mellett: hatáidők és felelősök, kapcsolódó ülés és napirendi pont, a döntés meghozatalának körülményei (ülés dátuma, formája, szavazatok száma, névszerinti szavazási eredmények), kapcsolódó döntések, csatolt dokumentumok, felülvizsgálatok és jogorvoslatok, kulcsszavak (a későbbi hatékony visszakereséshez).
  • A döntésekről kivonat készíthető PDF formátumban.
  • Döntések gyors visszakeresési lehetősége tetszőleges szempontok szerint.
  • A gyakran használt keresések rögzíthetők úgynevezett gyorskeresésként, amelyek egy kattintásra lefutnak és az eredmény azonnal megjelenik.
  • Ellenőrzési lehetőség a döntések sorszámainak szakadását illetően (azaz, megszakadt-e valahol a döntések sorszámozása, van-e hiányzó döntés).
  • A döntések publikálásának lehetősége a www.hatarozatok.hu weboldalra, valamint a város saját honlapjára (ez utóbbi egy egyszeri, minimális programozói munkát jelent a weboldalon).
  • Egyszerre akár egy egész év döntései is publikálhatók néhány kattintással, időt spórolva ezzel.

Jelentés és beszámoló készítés

  • Felelősök, hivatali felelősök jelentéseinek elkészítési lehetősége, igény szerint akár kétlépcsős rendszerben (jelentés megírása + jóváhagyás).
  • A döntések végrehajtásainak és a felelősök jelentéseinek gyors áttekintési lehetősége.
  • Beszámoló készítési lehetőség a döntéshozó számára a végrehajtott döntésekről. Kiválasztható, hogy mely döntések kerüljenek bele a mostani beszámolóba, és melyek fognak belekerülni egy későbbibe. A beszámoló készítése igény szerint kétlépcsős is lehet (beszámoló elkészítése + jóváhagyás).
  • A rendszerben rögzített beszámolók szűrési lehetőségekkel listázhatók ki.

Beterjesztések, ülések

  • Beterjesztések (előterjesztések) rögzítése, azokról PDF formátumú kivonat készítési lehetőség. A rögzítési folyamat kétlépcsős: egy felhasználó rögzíti, egy másik felhasználó jóváhagyja (megfelelő jogosulság kell hozzá).
  • A rendszerben rögzített beterjesztések szűrési lehetőségekkel listázhatók ki.
  • Ülések (testületi vagy bizottsági) előkészítésének, a napirendi pontok megtervezésének lehetősége.
  • A napirendek lehetnek nyíltak vagy zártak, hozzárendelhető a kapcsolódó beterjesztés, kapcsolódó dokumentumok csatolási lehetősége, a napirendi pontok sorrendje módosítható.
  • A napirendi pontokhoz javaslatok rögzíthetők, esetlegesen alternatívák kezelésének lehetőségével, illetve határidők és felelősök megadásával. A javaslatok, alternatívák és felelősök sorrendje is bármikor módosítható.
  • Párhuzamos munka: egy adott ülés napirendi pontjait egyszerre akár több felhasználó is rögzítheti párhuzamosan, meggyorsítva ez által az előkészítési folyamatot.
  • Az ülés előkészítése után meghívó készítési lehetőség PDF formátumban, amely email-ben vagy kinyomtatva postai úton is kiküldhető az érintetteknek.
  • Az előkészített ülés teljes anyagának átadási lehetősége a Mikrovoks Szavazatszámláló és Konferencia Rendszerbe. A Mikrovoks-sal lehetőség van az ülés teljes menetét jegyzőkönyvezni (beleértve a hangfelvételeket is). Az ülés után a meghozott döntések átvihetők a Mikrovoks-EDtR rendszerbe.